مقایسه بهترین کلاسهای کنکور آنلاین

وبسایت خبری تحلیلی فرارو با معرفی برترین کلاسهای آنلاین کنکور ایران به تحلیل و بررسی 4 مورد از برترین کلاسهای آنلاین کنکور ایران پرداخته که در ادامه تحلیل این وبسایت را حضورتان تقدیم خواهیم نمود.

متن کامل خبر فرارو را از اینجا بخوانید(کلیک نمایید)

کارنامه خرد یا کلاسینو یا تاملند یا ماز یا آنلاین آکادمی یا رایان کلاس

با شروع کرونا، کلاس های آنلاین آرام آرام به اجبار جایگزین کلاسهای حضوری گردید و این تصور وجود داشت که پس از از بین رفتن کرونا، کلاس‌های حضوری جایگاه قبلی خود را بازپس خواهد گرفت.

 اما کلاس های آنلاین، با توجه به آنکه دسترسی تمام دانش آموزان به دبیران برتر و برند را به سادگی فراهم نموده است، باعث گردیده تا دانش آموزان، کلاس های آنلاین با اساتید تراز اول را به کلاسهای حضوری با استادان درجه دو و سه ترجیح دهند.

 در حال حاضر بزرگترین  و بهترین مجموعه های برگزار کننده کلاسهای آنلاین در ایران عبارتند از:

 موسسه کارنامه خرد و موسسه تام لند و موسسه کلاسینو و موسسه ماز و موسسه رایان کلاس و موسسه آنلاین آکادمی

ما در این  نوشتار به معرفی اساتید این موسسات و مقایسه آنها با هم خواهیم پرداخت

 شماره یک:  موسسه کارنامه خرد

بهترین کلاس کنکور آنلاین

موسسه کارنامه خرد

کارنامه خرد توسط استاد سامان سلامیان (رنکینگ شماره یک دبیران ریاضی) و استاد مهدی باباخانی (رنکینگ شماره یک دبیران فیزیک ایران) اداره میگردد

اصلی ترین ویژگی این موسسه، استفاده از دبیران رنکینگ یک ایران، در تمام دروس میباشد

استفاده از دبیران برند ایران در تمام دروس  و تدریس در استدیوی مجهز و با صفحه نمایشگر بزرگ (وال بزرگ) و نظم برگزاری کلاس ها و رفع اشکال بیست و چهارساعته، از ویژگی های اصلی این موسسه است. شهریه کلاس های این موسسه بعلت استفاده از اساتید برند،از سایر موسسات مشابه کمی بالاتر است. در این موسسه امکان مشاهده فیلم ها هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین وجود دارد و دانش آموزان پس از ثبت نام میتوانند از طریق پنل کاربری خود،فیلم کلاس ها را بارها و بارها مشاهده نمایند. از دیگر نقاط مثبت موسسه کارنامه خرد میتوانیم به رفع اشکال بیست و چهارساعته توسط اساتید اشاره نماییم.

دانش آموزان در این موسسه ( کارنامه خرد ) میتوانند اشکالات خود را بصورت 24ساعته از طریق پنل خود ارسال نموده و پاسخ مشکلات را دریافت نمایند.تنها نقطه ضعف این موسسه،قرار ندادن شرایط اقساط برای پرداخت شهریه است و به ندرت پرداخت اقساطی را میپذیرند،همچنین ندادن تخفیف به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و سایر موسسات حمایتی از دیگر نقاط ضعف کارنامه خرد است.

شماره دو موسسه کلاسینو

موسسه کلاسینو توسط استاد عربشاهی اداره می گردد و کلاسینو از اولین موسسات برگزاری کلاس آنلاین است.درواقع کلاسینو را همان امتداد راه اندیشه باید بدانیم. از  نقاط قوت موسسه کلاسینو می‌توان به وجود حداقل دو الی سه دبیر در هردرس اشاره کنیم. اما بزرگترین مشکل این موسسه جمعیت بسیار بالای دانش آموزان در هر کلاس است به طوری که در بعضی از کلاسها جمعیت های دو الی سه هزار نفر حضور دارند و این موضوع باعث می‌شود تا  چت در برخی از این کلاس ها بسته باشد و دانش‌آموزان نتوانند در سر کلاس زنده رفع اشکال مناسبی داشته باشد اما از لحاظ کیفیت برگزاری کلاسها کیفیت خوب برگزار می‌شود و تصاویر دارای یا مشکل در ارسال نمی باشد در این موسسه دانش آموزان پس از ثبت نام دارای یک پنل کاربری می شوند که می توانند فیلم های تدریس شده را در پنل خود مشاهده نمایند که این موضوع هم از نقاط قوت کلاسینو است.

شماره سه موسسه تاملند

اما  کلاس های موسسه تام لند در رده سوم موسسات کنکوری با مدیریت استاد بابایی برگزار می‌شود. بزرگترین حسن این موسسه حضور استاد بابایی است. از ویژگی‌های خوب دیگر موسسه تاملند استفاده از سی تاچ بزرگ در هنگام تدریس است و دانش آموز تخته تدریس را با کیفیت خوب و به صورت بزرگ میتوانند مشاهده کنند. در موسسه تاملند کلاس های تخصصی رشته های انسانی، زبان، هنر و فنی نیز در این موسسه برگزار می شوند که این موضوع از محسنات موسسه تاملند است همچنین  امکان مشاهده آفلاین فایل ضبط شده کلاس ها همچون کلاسینو یا کارنامه خرد یا ماز یا آنلاین آکادمی از دیگر مزایای این موسسه است

شماره چهار  رایان کلاس

رایان کلاس توسط جمعی از دبیران قدیمی اداره و مدریت میگردد. استاد شهریاری و هاشمی و فیلی از اساتید بنیانگذار موسسه رایان کلاس هستند ..برخی اساتید این موسسه  در داخل و برخی در خارج از ایران سکونت دارند. از نقاط قوت رایان کلاس میتوان به وجود اساتید مفهومی کار و تشریحی کار این موسسه اشاره کرد.  اما نقطه ضعف این موسسه، تصویر کوچک اساتید در گوشه تخته است و از وال های بزرگی که موسسه کارنامه خرد یا تاملند دارند خبری نیست. .سطح کیفی اساتید در این موسسه خوب و مطلوب است.همچنین فراگیری کشوری در مقایسه با کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد یا ماز  کمی کمتر است.

شماره پنج  موسسه ماز

در حال حاضر این موسسه به برگزاری کلاس های آنلاین برای کنکوری های ریاضی و تجربی و  دانش آموزان پایه ی دهم و یازدهم تجربی و ریاضی می پردازد. دبیران این موسسه دبیران خوبی هستند اما در مقایسه با کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد  شهرت کمتری دارند .سایت این مجموعه از کیفیت متوسط رو به بالا در کلاس های آنلاین برخوردار است. استودیوی ضبط کلاس های آنلاین در مقایسه با کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد کیفیت پایینتری دارد اما ویژگی مثبت این موسسه، قیمت ارزان کلاس ها  و جو دانش آموزان این موسسه است.

شماره شش  موسسه آنلاین آکادمی

کلاس های آنلاین آکادمی متعلق به موسسه آموزشی تخته سیاه می باشد که در چند سال اخیر فعالیت خود را در بستر آموزش آنلاین آغاز کرده است،  و آنلاین آکادمی در واقع همان امتداد تخته سیاه است آموزشگاه کنکور آنلاین آکادمی یکی دیگر از آموزشگاه هایی است که با استفاده از تجربیات چند ساله خود در عرضه محصولات کمک آموزشی فعالیت خود را در زمینه کلاس های آنلاین کنکور و دهم و یازدهم و دوازدهم آغاز نموده و از دبیران خوبی نیز استفاده میکند .پهنای مخاطبان و گستردگی مخاطبان آن در مقایسه با کلاسینو یا کارنامه خرد یا تاملند یا رایان کلاس اندکی کمتر است و کیفیت آموزشی خوب است.این موسسه همانند کلاسینو یا کارنامه خرد یا تاملند از استدیوی خوب و مجهزی استفاده میکند.

جمعبندی: اگر به دنبال کلاس با دبیران مرجع و برتر ایران هستید،قطعا موسسات آنلاین بهترین انتخاب برای شما هستند،اگر هنوز نیز در انتخاب بین دبیران موسسات کنکوری کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد یا رایان کلاس ماز یا آنلاین آکادمی مردد هستید به شما توصیه میکنیم، نمونه تدریس اساتید این مجموعه ها ببینید همچنین با جستجوی اینترنتی طرح درس اساتید را ببینید و در نهایت از بین اساتید کلاسینو یا تاملند یا کارنامه خرد یا رایان کلاس ماز یا آنلاین آکادمی بهترین افراد را برای آموزش خود انتخاب نمایید.

ویژگی بهترین کلاس کنکور آنلاین چیست؟

گسترش تکنولوژی در همه ابعاد زندگی انسان‌ها تأثیرگذار بوده است. به‌طوری‌که امروزه شاهد برگزاری بسیاری از کلاس‌های درسی و غیردرسی در بستر مجازی هستیم. کلاس‌های کنکوری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امروزه کلاس‌های کنکوری به دو شکل حضوری و آنلاین برگزار می‌شوند.

 بسیاری از افراد استفاده از کلاس‌های کنکوری آنلاین را بر کلاس‌های حضوری ترجیح می‌دهند اما نمی‌دانند کدام کلاس کنکوری آنلاین را انتخاب کنند؟ بهترین کلاس کنکور آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه در کلاس‌های کنکوری آنلاین بیشترین بازدهی را داشته باشیم؟ آیا کلاس‌های کنکوری مؤسسه‌ها به‌اندازه‌ای که تبلیغ می‌شوند، بازدهی دارند؟ در ادامه مطالب به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

کلاس آنلاین یا حضوری؟

اگر هنوز بر سر انتخاب کلاس حضوری یا آنلاین مردد هستید بهتر است قبل از انتخاب نحوه برگزاری کلاس، مزایای کلاس آنلاین را بدانید تا بتوانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید. هرچند این تصمیم یک تصمیم شخصی است اما بررسی مزایای یک کلاس آنلاین می‌تواند تأثیر قطعی روی تصمیم‌گیری شما داشته باشد.

•             کلاس‌های آنلاین به دلیل پوشش سراسری همه نقاط ایران، در دسترس کلیه دانش‌آموزان در هر مکانی است؛ بنابراین دانش‌آموز نگران فاصله مکانی با مدرس موردنظر نخواهد بود و حتی از مناطق دورافتاده نیز می‌تواند به کلاس‌ها دسترسی داشته باشد.

•             مباحث تدریس شده در هر جلسه از کلاس ضبط شده و در اختیار دانش‎‌آموزان قرار می‌گیرد. به همین دلیل امکان مرور تدریس و دیدن چندباره آن در هر مقطعی از زمان وجود دارد. جدای از آن امکان جزوه‌نویسی و نکته‌برداری در کلاس‌های آنلاین آسان‌تر بوده و دانش‌آموز همراه با گوش‌دادن می‌تواند مطالب را بنویسد. همان‌طور که می‌دانید گوش‌دادن همراه با نوشتن قدرت یادگیری فرد را بسیار افزایش می‌دهد. این در حالی است که در کلاس‌های حضوری ممکن است نوشتن نکات و گوش‌دادن به حرف‌های مدرس کمی سخت باشد.

•             پشتیبانی و خدمات بعد از خرید کلاس‌های آنلاین ادامه دارد. این امر کمک می‌کند تا رفع اشکالات و سؤالات دانش‌آموز به بهترین شکل ممکن انجام شود.

•             به دلیل رفع نیاز به رفت‌وآمد دانش‌آموز، در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌شود.

•             بستر مجازی امکان فراهم‌آوردن ارتباط دائم بین استاد و دانش‌آموز را فراهم آورده و دانش‌آموز می‌تواند به طور مستقیم و مستمر از علم استاد بهره ببرد.

•             در کلاس‌های آنلاین معمولا از ابزار، نمودار‌ها، جداول، فیلم‌ها و شکل‌های بسیار زیادی استفاده می‌شود تا فهم مطالب آسان‌تر شود. این مزیت کلاس‌های آنلاین به دلیل نداشتن محدودیت مدرس در زمان تدریس در استفاده از ابزار مختلف است.

یک کلاس آنلاین به مدرس قدرتمندی نیاز دارد

چه در کلاس حضوری و چه در کلاس‌های آنلاین لزوم داشتن یک مدرس قدرتمند حس می‌شود. اما در کلاس‌های آنلاین این نیاز بیشتر از همیشه حس می‌گردد. در واقع می‌توان سنگین‌ترین وزنه و عامل موفقیت یک کلاس آنلاین را مدرس آن کلاس دانست. داشتن فن بیان بالا، نحوه برقراری ارتباط با دانشجویان از راه دور و استفاده از اشکال و نمودار‌ها از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدرس خوب در بهترین کلاس کنکور آنلاین است.

کیفیت ارائه مطالب چه اندازه است؟

حتی اگر یک کلاس با مدرس قوی را برای خود انتخاب کنید، نحوه ارائه مطالب بسیار مهم است. چه‌بسا تدریس مدرس مربوطه قوی باشد، اما نحوه ارتباط آنلاین با دانش‌آموز و کیفیت صدا و تصویر، باعث افت کیفیت کلاس شود؛ بنابراین می‌توان گفت بهترین کلاس کنکور آنلاین باید در یک بستر مجازی مناسب و بدون قطعی مکرر برگزار شود. منظور از بستر مجازی مناسب، فضایی است که دانش‌آموز بتواند به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کند و هیچ‌گونه محدودیتی برای اتصال باکلاس نداشته باشد. علاوه‌برآن باید کیفیت تصویر و صدا به حدی باشد که دانش‌آموز بتواند مفاهیم درسی را به‌خوبی بشنود و تصاویر ارائه شده را نیز به طور واضح ببیند.

نحوه فیلم‌برداری و تدوین فیلم‌های ضبط شده نیز از دیگر مسائلی است که هنگام ضبط کلاس‌های آنلاین باید به آن توجه داشت.

نظم مهم‌ترین فاکتور یک کلاس درس آنلاین است

بهترین کلاس کنکور آنلاین باید نظم مشخصی در ارائه مطالب خود داشته باشد و به این نظم متعهد بماند. سال کنکور حساس‌ترین سال زندگی یک دانش‌آموز است؛ بنابراین نباید با انتخاب یک کلاس اشتباه و بدون برنامه وقت دانش‌آموز و انرژی او را هدر داد. فراموش نکنید که کلاس قرار است باعث افزایش سطح سواد دانش‌آموز شود نه این که وقت و انرژی او را هدر داده و به استرس او بیفزاید. معمولا روز‌ها و ساعت‌های برگزاری کلاس‌های کنکور، قبل از برگزاری مشخص می‌شود اما برای اطمینان از این موضوع می‌توانید به سابقه آن مؤسسه در برگزاری کلاس‌های آنلاین مراجعه کنید.

استفاده از امکانات پیشرفته در کلاس‌های آنلاین مهم است

در کلاس‌های کنکور آنلاین هیچ محدودیت خاصی در زمینه استفاده از ابزار توسط مدرس وجود ندارد؛ بنابراین مدرس می‌تواند از انواع فیلم‌های آموزشی، وسایل مدل‌سازی مباحث مهم، استودیوهای پیشرفته و تصاویر و اشکالی بیش‌تر از حد کتاب درسی بهره ببرد؛ بنابراین باید از بهترین کلاس کنکور آنلاین انتظار داشت تا مطالب را به بهترین و به‌روزترین شکل ممکن ارائه کند. درواقع می‌توان از یک مدرس کلاس آنلاین انتظار داشت تا شرح مطالب را با تفصیل و با ابزار بیشتری نسبت به یک مدرس حضوری انجام دهد.

خدمات و پشتیبانی تا چه اندازه است؟

برای یک دانش‌آموز خدمات و پشتیبانی بعد از خرید دوره‌های آنلاین اساتید، بسیار حیاتی است. تفاوتی ندارد که در بهترین کلاس کنکور آنلاین فیزیک یا شیمی یا هر درس دیگری شرکت می‌کنید، درهرصورت ممکن است بعد از خرید دوره‌های آنلاین سؤالاتی برای شما مطرح شود؛ بنابراین ضرورت دارد تا مؤسسه موردنظر پشتیبانی کاملی بعد از خرید دوره‌ها برای دانش‌آموزان در نظر داشته باشد.

کلام آخر

آیا شما هم به فکر ثبت‌نام در یک کلاس کنکور آنلاین هستید؟ کلاس‌های کنکور آنلاین چندی است با رشد فضای مجازی در بین دانش‌آموزان بسیار محبوب شده است. اما بسیاری بر سر انتخاب این نوع کلاس‌ها مردد هستند. قطعا انتخاب یک کلاس آنلاین بی‌کیفیت نه‌تنها کمکی به رشد دانش فرد نمی‌کند بلکه باعث دل‌زدگی فرد از درس می‌شود؛ بنابراین لزوم تحقیق کافی برای انتخاب کلاس کنکور حس می‌شود.

در این مطالب راهنمایی‌هایی کاربردی برای شناسایی کلاس‌های کنکور آنلاین ذکر شد که استفاده از آن‌ها می‌تواند مسیر روشن‌تری را پیش روی دانش‌آموز بگذارد. اگر شما هم به دنبال بهترین کلاس کنکور آنلاین ایران هستید، خواندن مطالب این مقاله می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. در این مقاله سعی شد تا ویژگی‌های کلی یک کلاس کنکور آنلاین خوب برشمرده شود؛ بنابراین در هر رشته و در هر مقطعی که هستید، می‌توانید از راهنمایی‌های عملی این مقاله استفاده کنید.

آیا تدریس در کلاس بهتر از آموزش و تدریس  آنلاین و تدریس آنلاین است؟

1. همکاری را تشویق می کند. در کلاس درس، معلمان می توانند دانش آموزان را در پروژه های یادگیری مشارکتی مشارکت دهند. آنها می توانند از یکدیگر بیاموزند، ایده های همدیگر را بسازند و نتایج نهایی بهتری نسبت به آنچه که می توانستند با یادگیری خود به دست آورند.

چرا یادگیری آنلاین بهتر است؟

آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین به معلم و دانش آموز این امکان را می دهد که سرعت یادگیری خود را تنظیم کنند و انعطاف پذیری بیشتری برای تنظیم برنامه ای که متناسب با برنامه همه افراد باشد وجود دارد. در نتیجه، استفاده از یک پلتفرم آموزش و تدریس  آنلاین ی آنلاین باعث ایجاد تعادل بهتر بین کار و تحصیل می شود، بنابراین لازم نیست چیزی را رها کنید.

مزایا و معایب کلاس های آنلاین چیست؟

نمودار مقایسه ای مزایا و معایب آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین/کلاس ها

طرفداران

منفی

شدت کمتر      قرار گرفتن بیش از حد در معرض نمایشگر

راحتی خانه شما نیاز به نظم و انضباط شخصی و مهارت های مدیریت زمان کاهش تعامل اجتماعی

کمک راحت تر   عدم اعتماد بین معلم و دانش آموزهمچنین ببینید تالاب ها برای محیط زیست چه می کنند

مزایا و معایب یادگیری حضوری

جدول مقایسه مزایا و معایب یادگیری حضوری

طرفداران

منفی

تاریخ پایان مشخصی برای دوره ارائه می دهد        این تجربه می تواند برای برخی از دانش آموزان حواس پرتی باشد

یک تجربه شخصی تر     دانش آموزانی که در نزدیکی مدرسه زندگی نمی کنند باید هزینه ایاب و ذهاب و مسکن را بپردازند

فرصت های بیشتری برای پرسیدن سوالات در مورد مطالب.

محیط اجتماعی ممکن است برای دانش آموزان خجالتی مفید نباشد

می توانید در مورد سایر دانش آموزان و سوابق آنها بیشتر بدانید     

معلم می تواند درس را با نیازهای دانش آموزان تطبیق دهد

آیا یادگیری آنلاین به اندازه حضوری موثر است؟

2. نرخ نگهداری بالاتر. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که میزان ماندگاری دانشجویان آنلاین بسیار بیشتر از دانشجویان سنتی حضوری است. یادگیری آنلاین دسترسی را افزایش می دهد و این احتمال را افزایش می دهد که دانش آموز بتواند یک دوره یا برنامه را با حذف محدودیت های فیزیکی کامل کند.

آیا کلاس های آنلاین بهتر از کلاس های فیزیکی هستند؟

طبق تحقیقات اخیر، بیش از 75 درصد از رهبران دانشگاهی احساس می کنند که آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین برابر یا برتر از یادگیری در دانشگاه است . … کلاس‌های آنلاین همچنین به دانش‌آموزان در یادگیری خود استقلال بیشتری می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد با سرعت فردی کار کنند.

5 مزیت یادگیری آنلاین چیست؟

فهرست مطالب یادگیری آنلاین چیست؟ …

مزیت 1. کاهش هزینه ها. …

مزیت 2. راحتی و انعطاف بیشتر. …

مزیت 3. شناخت بهتر کارکنان. …

مزیت 4. افزایش درآمد. …

مزیت 5. سهولت به روز رسانی محتوا. …

عیب 1. نیاز به نظم و انضباط شخصی و مهارت های مدیریت زمان دارد. …

عیب 2.

10 مزیت کلاس های آنلاین چیست؟

10 مزیت کلاس های آنلاین

تنوع برنامه ها و دوره ها:…

مجموع هزینه های کمتر:…

محیط آموزش و تدریس  آنلاین ی راحت تر:…

راحتی و انعطاف پذیری:…

تعامل بیشتر و توانایی بیشتر در تمرکز:…

پیشرفت شغلی: …

به حرفه خود ادامه دهید:

کلاس های آنلاین خوب هستند یا بد؟

دوره های آنلاین، به ویژه دوره های آنلاین کالج، می تواند برای یک دانشجوی پرمشغله بسیار مفید باشد . … کلاس های آنلاین اغلب می تواند مقرون به صرفه تر از کلاس های سنتی باشد و می تواند با سرعتی برگزار شود که دانش آموز با آن راحت باشد. برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان، تدارکات دوره های آنلاین نیز می تواند مفید باشد.

آیا یادگیری آنلاین بهتر از حضوری است؟

بله، و از بسیاری جهات یادگیری آنلاین موثرتر از یادگیری حضوری است . همانطور که تحقیقات نشان می دهد، 80٪ از سازمان ها معتقدند که استفاده آنها از یادگیری دیجیتال ثابت باقی می ماند، افزایش یا کاهش می یابد تا محدودیت ها در آموزش و تدریس  آنلاین  زنده آسان شود.

تاثیرات مثبت یادگیری آنلاین چیست؟

واضح است که تأثیرات مثبت یادگیری آنلاین بسیار گسترده است. از تعامل بیشتر و حفظ اطلاعات گرفته تا همکاری بهبود یافته و حتی انتشار کمتر دی اکسید کربن، یادگیری آنلاین تاثیر مثبتی بر جامعه دارد.

آیا آموزش و تدریس  آنلاین  بهتر از آموزش و تدریس  آفلاین است؟

یکی از بزرگترین مزیت های کلاس های آنلاین دسترسی به آن ها از هر جای دنیاست . دانش‌آموزان می‌توانند به سادگی از هر جایی وارد شوند و از آسایش خانه خود به مطالب آموزش و تدریس  آنلاین ی دسترسی داشته باشند. … با این حال، کلاس‌های آفلاین از دانش‌آموزان می‌خواهد که به محل موسسه آموزش و تدریس  آنلاین ی خود سفر کنند.

3 مزیت کلاس های آنلاین چیست؟

هفت مزیت یادگیری آنلاین

انعطاف پذیری و یادگیری خودآگاهی اضافه شده است. …

مدیریت زمان بهتر …

خودانگیزه ای را نشان داد. …

افزایش ارتباطات مجازی و همکاری …

دیدگاه جهانی گسترده تر …

مهارت های تفکر انتقادی اصلاح شده …

مهارت های فنی جدید

چرا یادگیری آنلاین کمتر موثر است؟

دانش آموزان به سادگی در کلاس های آنلاین انگیزه ندارند . آنها معمولاً A آسان هستند و در زمان کارآمد هستند، اما نتایج یادگیری دانش آموزان اغلب ضعیف است. … شاید بزرگترین عیب شرکت در کلاس آنلاین عدم تعامل رو در رو بین معلم و دانش آموزانش باشد.

مزایای یادگیری حضوری چیست؟

 روشی که تدریس در کلاس درس بهتر از آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین است

یادگیری مشارکتی را ترویج می کند. …

مهارت های تفکر انتقادی را بهبود می بخشد. …

مهارت های اجتماعی را بهبود می بخشد. …

مهارت های سازمانی را توسعه دهید. …

دانش آموزان را تحریک می کند. …

سبک تدریس با توجه به مشکلات دانش آموز قابل تغییر است.

کلاس های آنلاین یا کلاس های آفلاین را ترجیح می دهید چرا؟

با یادگیری آنلاین، دانش آموزان و معلمان از رویکرد غیررسمی و انعطاف پذیرتری بهره مند می شوند. عدم محدودیت در مکان و زمان به این معنی است که همه دانش آموزان می توانند از دوره ها بهره مند شوند. با یادگیری آفلاین، اطمینان از توجه دانش آموزان به آموزش و تدریس  آنلاین  آسان تر است.

آیا کلاس های آنلاین کارآمد هستند؟

معلم باید قوانینی را برای مشارکت وضع کند، از جمله اینکه دانش آموزان را ملزم کند که مرتباً از همسالان خود بپرسند و به آنها پاسخ دهند، که با قوانین موجود در محیط حضوری متفاوت است. دوره‌های آنلاین معمولاً به اندازه کلاس‌های حضوری مؤثر نیستند ، اما مطمئناً بهتر از کلاس‌های بدون کلاس هستند.

آیا یادگیری آنلاین در مقایسه با کلاس درس مؤثرتر است؟

نتایج به طور کلی با تحقیقات قبلی سازگار است: دوره های آنلاین معمولاً عملکرد بدتری نسبت به دوره های حضوری ایجاد می کنند. اثرات منفی گذراندن دوره های آنلاین به ویژه برای دانش آموزانی که آمادگی تحصیلی کمتری دارند و برای دانشجویانی که به دنبال مدارک تحصیلات تکمیلی هستند مشهود است.

تفاوت های مهم بین کلاس درس و تجربه آنلاین چیست؟

یادگیری در کلاس شامل تعاملات فیزیکی با معلم و همسالان است، در حالی که یادگیری آنلاین این مؤلفه را به یک محیط مجازی منتقل می کند . بنابراین در حالی که تعامل انسانی وجود دارد، از طریق کنفرانس های مجازی، بحث های مجازی، کارگاه های ویدیویی حضوری و غیره به صورت آنلاین انجام می شود.

در پایان روز، چه چیزی بهتر است؟

در نهایت کلاس های حضوری از چند جهت بهتر است. اما دوره‌های آنلاین نیز می‌توانند به خوبی برای دانش‌آموزان مفید باشند. به جای اینکه به دوره های آنلاین و حضوری به عنوان جایگزین های رقیب نگاه کنیم، باید آنها را به عنوان اجزای مکمل یک آموزش و تدریس  آنلاین  جامع در نظر بگیریم.

بسته به آنچه دانش آموزان نیاز دارند، دوره های آنلاین می توانند مزایای منحصر به فردی را ارائه دهند که آموزش و تدریس  آنلاین  کلاسی نمی تواند تکرار کند.

مدرسه آنلاین در مقابل حضوری دقیقاً در 5 دقیقه توضیح داده شد

سوالات متداول در مورد اینکه چرا کلاس های حضوری بهتر از کلاس های آنلاین است؟

1. آیا کلاس های معمولی بهتر از کلاس های آنلاین هستند؟

عبارت “کلاس های حضوری بهتر از کلاس های آنلاین است” به این معنی است که آموزش و تدریس  آنلاین  سنتی برای دانش، مهارت ها، پیشرفت و غیره دانش آموزان بسیار بهتر است. به این معنی که آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین نمی تواند جایگزین یا تکرار مزایای آموزش و تدریس  آنلاین  سنتی شود.

مزایای تدریس منظم اجتماعی شدن بیشتر، همکاری بیشتر، مهارت های تفکر انتقادی بهتر و فرصت های بیشتر برای پرسیدن سوال است. علاوه بر این، معلم می تواند نیازهای دانش آموز را بهتر ارزیابی کند و سبک تدریس خود را برای تطبیق آن با دانش آموز اصلاح کند.

در نهایت، کلاس‌های معمولی تاریخ پایان مشخصی را ارائه می‌دهند، در حالی که دوره‌های آنلاین می‌توانند بدون پایان قطعی به پایان برسد.

2. چرا کلاس های حضوری بهتر است؟

چند دلیل وجود دارد که کلاس های حضوری بهتر از کلاس های آنلاین است.

اولاً، کلاس های آنلاین می توانند منزوی باشند و دانش آموزان به راحتی عقب بمانند. دوم، کلاس‌های آنلاین می‌تواند برای دانش‌آموزان برای دسترسی به اینترنت و چت با دوستان منحرف شود. سوم، آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین ممکن است کمتر از آموزش و تدریس  آنلاین  سنتی مؤثر باشد.

چهارم، کلاس های آنلاین می تواند گران باشد، و پنجم، کلاس های حضوری تجربه شخصی تری را با معلم و سایر دانش آموزان ارائه می دهد. در نهایت، کلاس‌های حضوری حس اجتماع و همکاری را ارائه می‌دهند که برای رشد دانش‌آموز مفید است.

3. کلاس درس بهتر است یا مدرسه آنلاین؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا بستگی به موقعیت دانش آموز، سبک یادگیری و اهداف تحصیلی دارد. به طور کلی، کلاس های حضوری بهتر از کلاس های آنلاین هستند، اما دوره های آنلاین نیز می توانند مزایای منحصر به فردی داشته باشند.

بنابراین، برای دانش‌آموزان مهم است که هنگام تصمیم‌گیری بهترین گزینه، نیازها و ترجیحات فردی خود را در نظر بگیرند.

در یک ساعت مکالمه رو در رو چقدر بیشتر از تماشای یک ویدیو یا خواندن مقاله می توانید یاد بگیرید؟ وقتی صحبت از یادگیری می شود، هیچ جایگزینی برای حضوری بودن وجود ندارد. اگر هدف شما ارتقای خود و ارتقای مهارت‌هایتان است، کلاس‌های آنلاین راه‌حل نیستند.

شما باید بتوانید با افرادی صحبت کنید که تجربه ای دارند که می تواند برای شما مفید باشد و همچنین در مورد چیزهایی که از نزدیک می دانند سؤال بپرسید. یادگیری نحوه استفاده دیگران از دانش خود به شما کمک می کند سریعتر از هر کتاب یا پست وبلاگ رشد کنید.

بهترین راه برای سرعت بخشیدن به رشد شخصی خود، برقراری ارتباط با دیگران در رویدادهای زنده است که در آن همه چیز ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن دارند! شما چی فکر میکنید لطفا ایده خود را در مورد این موضوع در این نظر در زیر بیان کنید

یادگیری مجازی و آنلاین یادگیری است که با استفاده از فناوری های جدید اطلاعات ، اساساً اتصال به اینترنت انجام می شود. این شکل از یادگیری اجازه می دهد تا فعالیت به صورت آنلاین انجام شود ، بدون نیاز به سفر به هیچ مرکز آموزش و تدریس  آنلاین ی برای پیگیری جلسات.

دوره های بیشتری وجود دارد که می توان از طریق این روش گذراند. همچنین کم کم پیشنهاد آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین را با هدف داوطلبان و به طور کلی دنیای انجمن گرایی افزایش می دهد.

اجرای آن امکان آموزش و تدریس  آنلاین  توسط افرادی را که در دسترس بودن یا مشکل کمتری در پیگیری یک دوره آموزش و تدریس  آنلاین ی سنتی تر دارند (دانش آموزان با مشکلات شنوایی،

البته باید در نظر داشت که این نوعی یادگیری است که مستلزم پیش‌شرط‌های خاصی از سوی دانش‌آموزان است، نه تنها از نظر داشتن منابع خاص، بلکه آموزش و تدریس  آنلاین  استفاده از آن‌ها.

مزایای آموزش و تدریس  آنلاین  مجازی و آنلاین چیست؟

استفاده از این نوع آموزش و تدریس  آنلاین  نسبت به سایر انواع آموزش و تدریس  آنلاین  مزایایی دارد . برجسته ترین آنها عبارتند از:

زمان صرف شده برای آموزش و تدریس  آنلاین  را کاهش می دهد . زمان صرف شده در این فرآیند همان چیزی است که برای انجام آن لازم است، زیرا هیچ سفری به هیچ مرکز آموزش و تدریس  آنلاین ی وجود ندارد (مگر اینکه دانش‌آموزان کامپیوتر یا اتصال اینترنتی نداشته باشند و مجبور باشند به مکان دیگری مانند انجمن نقل مکان کنند. مثال).

این امکان انعطاف پذیری بیشتری را نسبت به آموزش و تدریس  آنلاین  حضوری فراهم می کند و سازماندهی فردی دانش آموزان را (در محدوده های معین) تسهیل می کند.

این می تواند یک جایگزین واقعی برای کسانی باشد که زمان کمی برای انجام تمرینات حضوری دارند . بسیاری از داوطلبان این فعالیت را با حرفه و خانواده خود ترکیب می کنند. زمان آنها برای آموزش و تدریس  آنلاین  می تواند بسیار محدود باشد، بنابراین آموزش و تدریس  آنلاین  مجازی و آنلاین می تواند منبع بسیار مفیدی باشد.

خودآموزی را تقویت می کند. این واقعیت که باید آموزش و تدریس  آنلاین  را به صورت انفرادی انجام داد (درک این که دانش آموز به تنهایی است، بدون معلم یا سایر همکاران برای تسهیل و تقویت فرآیند) مکانیسم های خودآموزی را تسهیل می کند که برای دستیابی به اهداف آموزش و تدریس  آنلاین  لازم است.

معایب آموزش و تدریس  آنلاین  مجازی و آنلاین چیست؟

آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین همچنین یک سری جنبه‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند برای هر کسی یک ناراحتی باشد.

این جنبه ها عبارتند از:

رسانه ای که آموزش و تدریس  آنلاین  از طریق آن انجام می شود نیاز به حداقل یادگیری دارد تا بتوان از آن استفاده کرد، بنابراین در مرحله مقدماتی شناخت رسانه (کامپیوتر…) ضروری است. این واقعیت می تواند مانعی برای افرادی باشد که عادت به استفاده از رایانه ندارند، که بالاتر از همه افراد مسن هستند که به آنها دسترسی نداشته اند.

این یک آموزش و تدریس  آنلاین  است که نیاز به انضباط شخصی دارد . عدم نیاز به حضور در هیچ مرکزی یا برنامه زمانی می تواند برای افرادی که ظرفیت کافی برای سازماندهی و رعایت برنامه آموزش و تدریس  آنلاین ی را ندارند مشکل باشد. بنابراین، زمانی که به دلیل مسائل مربوط به خود انضباطی، ضمانت هایی برای انطباق وجود ندارد، روش مناسبی نیست.

برای انجام این آموزش و تدریس  آنلاین  داشتن کامپیوتر و دسترسی به اینترنت الزامی است . این یک هزینه اقتصادی است که ممکن است امکان استفاده از این رسانه آموزش و تدریس  آنلاین ی را توسط برخی افراد محدود کند، به خصوص اگر آنها متعلق به نهادهای کوچکی باشند که رایانه ندارند (یا برای آنها مناسب نیستند).

بسته به نوع آموزش و تدریس  آنلاین  مورد نیاز، منبع آنلاین ممکن است مناسب ترین نباشد. مطالبی وجود دارد که به دلیل خاص بودنشان، انتقال آنها از طریق روش شناسی آنلاین دشوار است (همه مطالبی که مربوط به انتقال ارزش ها، نگرش ها… نه از منظر نظری، بلکه بیشتر تجربی) است. به عبارت دیگر، این نوع آموزش و تدریس  آنلاین ی نخواهد بود که بتواند تمام نیازهای آموزش و تدریس  آنلاین ی داوطلبان را پوشش دهد.

اهمیت آموزش و تدریس  آنلاین  الکترونیکی

علیرغم محدودیت هایی که ممکن است آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین ایجاد کند، این منبعی است که به طور فزاینده ای باید به عنوان یک امکان واقعی مورد توجه قرار گیرد. بیشتر و بیشتر کمبود افراد برای داوطلب شدن وجود دارد. برای کسانی که قبلاً فعالیت های داوطلبانه انجام می دهند، سرمایه گذاری زمانی که باید برای آموزش و تدریس  آنلاین  انجام دهند نیز می تواند مشکل ساز باشد، به ویژه در مورد داوطلبانی که این کار را با حرفه و مسئولیت های خانوادگی خود ترکیب می کنند. گاهی اوقات اجرای دوره ها یا فعالیت های آموزش و تدریس  آنلاین ی یا به دلیل جدول زمانی (ناسازگار با بقیه فعالیت های معمول داوطلبان) و/یا به دلیل مدت زمان مشکل می شود.

در این موارد زمانی است که از آموزش و تدریس  آنلاین  آنلاین استفاده می شودمی تواند راه را، حتی اگر تا حدی، به عدم آموزش و تدریس  آنلاین  داوطلبان بدهد. علاوه بر این، این منبع به طور فزاینده ای بخشی از عملکرد موجودیت ها را تشکیل می دهد. از این نظر همچنین مهم است که داوطلبان از اهمیت این منبع آگاه شوند تا بتوانند از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

سازمان ها باید به این فکر کنند که چگونه می توانند از خود سازمان از این دوره ها بهره ببرند و ببینند که آیا می توانند امکان آموزش و تدریس  آنلاین  داوطلبان خود (یا بخشی از آنها) را از طریق این منبع از خود انجمن ارائه دهند. همچنین مهم است که بتوانیم نتایج به دست آمده را جمع آوری کنیم تا بتوانیم خودآموزی را به عنوان ابزار دیگری در خدمت داوطلبان معرفی کنیم.

آموزش و تدریس  آنلاین  مجازی و آنلاین چیزی نیست جز آموزش و تدریس  آنلاین  خانگی، یعنی از راه دور. افرادی که در خانه تحصیل می کنند باید کامپیوتر داشته باشند و به اینترنت دسترسی داشته باشند. دانش‌آموزان و معلم برای درس‌ها از طریق پلتفرم موجود در یک مدرسه خاص با هم ارتباط برقرار می‌کنند. آموزش و تدریس  آنلاین  مجازی و آنلاین در صبح و در همان ساعات کلاس درس انجام می شود. با این حال، کلاس های مجازی و آنلاین کوتاه می شوند. مشخص است که دروس ثابت 45 دقیقه طول می کشد، در حالی که در مورد آموزش و تدریس  آنلاین  از راه دور، این دروس به 20 تا 30 دقیقه کاهش یافته است.

نتیجه گیری:

اگرچه آموزش و تدریس  مجازی . کلاس آنلاین،معایبی دارد اما مزایای این روش چربش بیشتری بر معایب دارد