دبیران برتر شیمی کنکور

معرفی برترین اساتید و دبیران شیمی کنکور ایران

جهت هماهنگی کلاس با دبیران برند ایران 

با شماره های زیر تماس بگیرید

 26401062 – 021  یا   7680995-0910

بهترین اساتید کنکور ایران در درس شیمی:

استاد پیمان خواجوی مجد

 استاد حسن پلویی شیمی

 استاد  محمد رضامصلایی شیمی

 استاد داوود بیرکی شیمی

 استاد بیژن ابو القاسمی شیمی

استاد امیرحسین کوچیان فرد شیمی

استاد بابک محب شیمی

 استاد کامبیز  فرزانه شیمی

استاد محمد حسین انوشه شیمی

استاد مهدی صالحی راد شیمی

استاد محمدرضا آقاجانی

 استاد محمد رضا محبت شیمی

 استاد رضا بابایی شیمی

 استاد مهران محصص شیمی

بهترین اساتید کنکور ایران در درس زیست

استاد زهرا همایونی نویسنده خیلی سبز

استاد اشکان هاشمی زیست نویسنده و مدرس

 استاد محمد رضا عمارلو زیست

استاد علی پناهی شایق زیست

 استاد محمد مهدی میوه چی زیست

 استاد علی کرامت زیست

 استاد امیر حسین حقانی فر زیست

استاد حاجی یوسف از مدرسین برتر ایران

استاد حنیف عظیمی زیست

 استاد ماجد موید زیست

 استاد امین امین الرعایا زیست

مشاهده لیست بهترین دبیران شیمی ایران

  برای کسانی که عاشق شیمی هستند، تبدیل شدن به یک معلم شیمی باید بزرگترین آرزوی آنها باشد. با این حال، تبدیل شدن به یک معلم شیمی واجد شرایط آسان نیست، ما باید ویژگی های زیادی داشته باشیم، نه فقط شیمیات خوب. بنابراین، ویراستاران  زیر ویژگی هایی را که معلمان شیمی باید داشته باشند، خلاصه کرده اند و بیایید ببینیم چگونه.

  1. دارای شخصیت آسان گیر و ذهنیت جوانی است

  دانش‌آموزانی که در دوره دبیرستان با آموزش شیمی روبرو هستند، نوجوانانی هستند که سرزنده‌تر و شاداب‌تر هستند. برای اینکه یک معلم شیمی باشد باید بتوان با دانش آموزان یک کل را تشکیل داد و از دانش آموزان جدا نشد این مستلزم این است که معلم ذهنیت نسبتاً جوانی داشته باشد و بتواند با دانش آموزان ادغام شود. علاوه بر این، داشتن قلب راحت لازم است، زیرا دانش آموزانی که در تدریس با آنها مواجه می شوند، شخصیت های متفاوتی دارند و اگر در شیمیات خوب نباشند، بسیاری از دانش آموزان تصور می کنند که شیمیات بسیار خسته کننده است و در نتیجه روانشناسی سرکش یا درگیری با آنها می شود. معلم. در این زمان شما به عنوان یک معلم شیمی باید بتوانید آموزش دانش آموزان، راهنمایی دانش آموزان، نزدیک شدن به دانش آموزان و ورود به ذهن آنها و رفع خستگی در دل دانش آموزان را از طریق ارتباط با دانش آموزان بیاموزید. راجرز روانشناس آمریکایی به خوبی می گوید: “تدریس موفق به رابطه صمیمانه معلم و دانش آموز با احترام و اعتماد، به فضای کلاس درس هماهنگ و امن بستگی دارد.”

  2. طرز فکر متفاوتی داشته باشید

  در زندگی، افرادی با تفکر واگرا خوب می توانند از یک مورد به مورد دیگر استنتاج کنند. و یادگیری شیمیات با تفکر واگرا می تواند خود را با تغییرات تطبیق دهد که اهمیت تفکر واگرا در شیمیات را مشخص می کند. تفکر واگرا، از منظر فلسفی، مفهوم ارتباط جهانی را دارد. در آموزش شیمی، تفکر واگرا معلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. معلمان دارای تفکر واگرا می‌توانند به طور گسترده در کلاس استناد کنند، به طوری که دانش‌آموزان می‌توانند ارتباط متقابل دانش و نقش درک قوانین شیمیات را درک کنند و از یک سؤال به چند سؤال تبدیل شوند. پرسش ها.علاقه دانش آموزان را به یادگیری شیمیات تحریک کنید. در عین حال، تفکر واگرا خوب نقش مهمی در نوآوری دارد. توجه به روش‌های تفکر شیمی، تقویت آموزش تفکر واگرا و استفاده از دیدگاه‌های مختلف برای انجام تفکر واگرای چندوجهی و چندسطحی از جمله تأمل جدی، گام‌های اصلی نوآوری است. علاوه بر این، تفکر واگرا خوب می تواند به معلمان کمک کند تا مشکلات مربوط به تدریس را معرفی کنند.در ابتدای کلاس، مقدمه معقول و جالب می تواند تمایل دانش آموزان را به طور کامل بسیج کند و فضای کلاسی خوبی ایجاد کند. دانش‌آموزان افرادی سرشار از میل به دانش و نشاط هستند و توانایی حل مسائل را متناسب با سطح شناختی و ساختار دانشی خود دارند، بنابراین لازم است در تدریس، موقعیت‌های مسئله‌ای را با دقت برای آنها تنظیم کرد. موقعیت‌های مشکل‌ساز متفاوت به دانش‌آموزان جلوه‌ای تازه داد، آتش دانش دانش‌آموزان را شعله‌ور ساخت و باعث شد «دمای» کلاس به‌طور پیوسته بالا برود.

  3. در تأیید افراد خوب باشید

  برای شیمیات دبیرستان، بسیاری از دانش آموزان احساس می کنند که شیمیات دشوار است و در نتیجه ترس از شیمیات ایجاد می شود. این ذهنیت باید تغییر کند، در غیر این صورت بهبود نمرات شیمی دشوار خواهد بود. برای معلمان شیمی دبیرستان، در تدریس کلاسی، آنها باید به جای حمله به آنها، در تأیید ایده های دانش آموزان و راهنمایی آنها خوب عمل کنند. برای دانش‌آموزانی که پاسخ نادرست داده‌اند، باید در تأیید برخی از ایده‌های راه‌حل او خوب عمل کنند، به گونه‌ای که برگردند و روش راه‌حل صحیح را مطرح کنند، تا دانش‌آموزان نه تنها متوجه شوند که اشتباه کجاست، بلکه به دانش‌آموزان بفهمانند که چه چیزی باید انجام دهد؛ چهره، و می تواند اعتماد به نفس دانش آموزان را برای انجام کار درست دفعه بعد ایجاد کند.

  سه نکته بالا همه الزاماتی است که به عنوان معلم شیمی باید رعایت شود.امیدوارم همه ما تلاش کنیم تا خودمان را کامل کنیم، تلاش کنیم تا کامل ترین باشیم و سپس بهترین های خود را به دانش آموزان نشان دهیم

دلنوشته یک دانش آموز درباره معلم شیمی اش 

از کودکی تا بزرگسالی معلم شیمی ان زیادی در اطراف من هستند، اما تدریس معلم شیمی  شیمی مامعلم شیمی ی است که من به آن احترام می گذارم. نام اومعلم شیمی  آقای رضایی  است.معلم شیمی  آقای رضایی  موهای کوتاه مشکی و یک جفت چشم نافذ و درخشان دارد. چشم ها می توانند تمام نقاط قوت را ببینند. و نقاط ضعف دانش آموزان سخنرانی های آقای آقای رضایی  مرتب و منظم است، او سریع راه می رود و هر کاری که انجام می دهد مرتب است، با کنار هم گذاشتن همه اینها می بینید که شخصیت آقای آقای رضایی  سریع است، برای اینکه به ما شیمیات یاد بدهد. , آقای رضایی معلم شیمی  نمی دانست چقدر تلاش و زمان می برد.یک بارمعلم شیمی  آقای رضایی  سرما خورد اما همچنان اصرار داشت که به ما آموزش دهد.معلم آقای رضایی  به او گفت که حقه های کوچک انجام نده و با دقت به کلاس گوش کن، اما به نظر می رسید که او در گوش چپش باشد و در گوش راستش بیرون بیاید و اصلا گوش نکند.معلم شیمی  آقای رضایی  گلو درد داشت چون زیاد حرف می زد اما اصرار می کرد.در این بین عرق می کرد.به ما کلاس داد با یک چهره پر از درد و تحمل درد.با نگاه کردن به حالت مضطرب او چاره ای جز گوش دادن جدی تر به کلاس نداشتیم.نتوانیم کمکی نکنیم.دقیقا قبل از امتحان نهاییمعلم شیمی  آقای رضایی  آپاندیسیت داشت و پزشکان از او پرسیدند. اما او با قاطعیت سرش را تکان داد و گفت: “من معلم شیمی  هستم. دو کلاس در مدرسه رفتم و تقریباً پایان ترم است. من برای آنها مرور می کنم!” می دانم چرا بعد از ورود به کلاس سوم، نمراتم به سرعت پایین آمد، مخصوصاً در شیمیات، نزدیک بود ناامید شوم، امامعلم شیمی  آقای رضایی  با جدیت به من گفت: “هنگ شیچی، یادگیری بی پایان است، یادگیری مانند کشتیرانی در برابر جریان است. اگه جلو نیفتی عقب می افتی خیلی بی خیال شدی بع د از امتحان چند بار چک کن و حتما تو تست 100% بده!” همین حرف ها بود که باعث شد خودم را بررسی کنم فکر کردم : چقدر نمراتم خوب بود حتی در آزمون فارسی  دوم ابتدایی رتبه اول را کسب کردم در کلاس ها فارسی  و شیمی و انگلیسی تقریباً 100 بودند اما چون کوشا نبودم و روحیه ای برای جلو بردن نداشتم. عقب افتادم بعد از مرور خودم هر روز به سختی مرور می کردممعلم شیمی  آقای رضایی  دید که با جدیت مرور می کنیم لبخند بر لبانش نقش بسته بود در امتحان نهایی تمام تلاشم را کردم تا در امتحان شرکت کنم و بالاخره شرمنده شدم من شیمی 100، انگلیسی 98 و فارسی  90.5 بودم، اما تمام تلاشم را کردم، وقتیمعلم شیمی  آقای رضایی  به شائو لرونگ گفت که 100 را پاس کرده، طبل را در قلبم زدم، آیا شما در آزمون 100 امتیاز گرفتید؟ بالاخرهمعلم شیمی  آقای رضایی  به سمت من آمد و چهره خندان او را دید. من جواب را در دلم می دانستم. قبل از اینکه بتوانم آن را بگویممعلم شیمی  آقای رضایی  به من گفت: “هونگ شیچی، هونگ شیچی، بالاخره به من 100 دادی!” بلافاصله تشویق کرد،معلم شیمی  آقای رضایی  بود که به من قدرت داد،وقتی می خواستم خودم را تسلیم کنم، او به من اعتماد به نفس داد، بنابراین منمعلم شیمی  آقای رضایی  را دوست دارم.معلم شیمی  آقای رضایی ، شمامعلم شیمی  خوب من هستید.

منبع:

بهترین اساتید شیمی ایران – کارنامه خرد » کارنامه خرد (karnamehkherad.com)